Călător de Poveste a fost anul acesta blogger de turism acreditat la eTravel Conference 2017, eveniment național de afaceri și promovare online, dedicat turismului românesc.
Pe 26 octombrie, la Ramada Parc în București, atât organizatorii evenimentului, cât și cei prezenți în calitate de speakeri, invitați, parteneri, colaboratori, bloggeri, au demonstrat că și în România se poate face turism la standarde internaționale. Pentru mine eTravel Conference a însemnat excelență și a mai însemnat să învăț de la cei mai buni dintre cei buni.
Ce schimbări sunt în industria turismului din România, cum trebuie să se pregătească hotelierii, furnizorii, agențiile de publicitate pentru un nou profil al turistului în 2018 și cum se schimbă piața călătoriilor de anul viitor sunt doar câteva dintre temele dezbătute de vorbitori locali și internaționali din industrie, care au prezentat cele mai noi tendințe, dar și studii de caz relevante.
Prima parte a eTravel Conference a dezbătut realitatea din spatele cifrelor turismului românesc. Au luat cuvântul pe rând Dragoș Anastasiu – Owner Eurolines România, Tudor Constantinescu – Director comercial Blue Air, Eugen Iacob – Managing Partner Veltravel.ro, Lucian Boronea – CEO, Accent Travel & Events, Sorin Stoica – Co-Owner Eturia, Andrei Răzvan Nacea – Business Consultant Nacea Consulting și Alexandru Băraru – Software Development Manager DCS Plus. Moderatorii primei părți au fost Remus Vișan – Memento Group of Companies și Cristian Manafu – Managing Partner, Evensys.
Una dintre soluțiile propuse de speakeri a fost colectarea datelor din turism, România stând prost la acest capitol. Deși agențiile de turism doresc colectarea datelor atât la nivel local, dar și național, nu există reglementări concrete în acest sens. Nimeni nu oferă informații despre colectarea datelor: „Nu putem să trăim fără cifre în turism. Au trecut 10 ani și noi tot acolo suntem. Cifrele pe care le putem da noi sunt din burtă. Cifrele din România nu sunt reale, e clar că partea de online crește. (…) Deși românii pleacă în străinătate, piața nu crește, se duce în jos. Propun să facem o dezbatere, ne adresăm ANAT ca să ne spună cum adunăm date”, a menționat Dragoș Anastasiu.
În ceea ce privește analiza turismului românesc din perspectiva calității și cantității Eugen Iacob a susținut că
„… românii acceptă și vor cel mai ieftin preț, oricum. Oamenii nu mai au încredere și așteaptă să se întâmple ceva în prețul de cumpărare”. Concluzia managerilor din turism a fost că nivelul de trai din România determină achiziția produsului turistic, iar prețul face diferența în privința agențiilor, care nu au cea mai bună abordare pe termen lung, pentru că tot prețul unei vacanțe determină pericolele iminente ale unui business în turism.
Lipsa de educație și de cele mai multe ori lipsa unei culturi a vacanțelor îi determină pe români să aleagă vacanțe ieftine, nu neapărat de calitate.
Partea a doua a conferinței a venit cu date statistice din partea speakerilor internaționali și locali, date care au analizat atât loialitatea turiștilor în achiziția de produse turistice, dar și comportamentul în alegerea vacanțelor, rezervarea biletelor de avion și a cazărilor la hotel.
Au luat cuvântul Paula Manole – Country Developer Trivago România, Eugenia Dunaeva – Senior Business Development Manager CEE Expedia Affiliate Network, Minttu Oramaa – Head of Markets Momondo Estern Europe, Russia and Asia, Eytan Goldfinger – Product Manager for Data Travelport, Daniela Nova – Digital Media Director Accor Hotels Eastern Europe și Artur Lisowski – Director of Marketing & Business Development CEE, HRS Global Hotel Solutions.
Această secțiune a accentuat necesitatea investiției în promovare și vizibilitate în mediul online, mai ales pentru hotelieri. Comportamentul turiștilor se schimbă frecvent, el nemaifiind determinat de o singură alegere. Atât hotelierii, cât și agențiile au nevoie de analize și date amănunțite în ceea ce privește comportamentul turiștilor, iar aspectele cele mai importante sunt legate de personalizarea mesajelor din piață și identificarea locurilor în care consumatorii își petrec cel mai mult timpul, ce website-uri accesează în mediul online, de câte ori își rezervă o vacanță într-un an sau care sunt destinațiile cele mai căutate.
Seminariile care au încheiat conferința, desfășurate în paralel, au adus noi tendințe în promovarea din mediul online, atât pentru agenții, cât și pentru hotelieri. Accentul a fost pus pe Facebook și Instagram, dar și pe schimbarea atitudinii de business când discutăm de un mediu digital tot mai pronunțat, în care consumatorul își alege toate vacanțele de pe internet.
Ciprian Șușanu – General Manager Dare Digital, Alex Damian – Fotograf și Blogger, Ionuț Radu Munteanu – Managing Partner Webdigital, Matei Psatta – Head of Marketing Vola.ro, Iulian Beiu – Online Business Manager, Danubius Travel și Cosmin Iordache – Business Manager, Intermedia Activ au venit cu cele mai bune tips-uri și recomandări pentru campaniile de pe Facebook și Instagram.
eTravel Conference s-a încheiat cu decernarea premiilor eTravel Awards 2017.
Iată câștigătorii din acest an:
Best Travel Agency Website
Locul 1- Website-ul TUI TravelCenter
Locul 2- Eturia
Locul 2- Nordic Tours – poarta spre Scandinavia
Locul 3- Christian Tour
Locul 3- HHTravel&Events
Best Hotel Website
Locul 1- Epoque Hotel Bucharest New Website
Locul 2- Hotel Concorde
Locul 2- Grand Hotel Continental
Locul 3- Privo
Best GuestHouse Website
Locul 1- Casa Kraus
Locul 2- Conacul Bratescu
Locul 2- Natura Family Resort
Locul 3- Hadar Chalet
Locul 3- CONACUL ARCHIA
Best Travel Marketing Campaign
Locul 1- The DNA Journey
Locul 2- Vola 10 ani
Locul 3- Campania „Mai mult decat profesie. Pasiune!”
Locul 3- 1 City Break – 2 Orase din 2 Tari
Best Destination Campaign
Locul 1- Transilvania Train
Locul 2- Săptămâna Haferland
Locul 2- Viziteaza Covasna
Locul 3- Zig Zag prin România
Locul 3- Experience Bucharest
Foto: Sabina Ghiormescu
Best Newsletter Design
Locul 1- Newsletterele Vola.ro
Locul 2- Newsletter momondo
Locul 3- 10 articole inspirationale cu si despre calatorii
Best Facebook Fan Page
Locul 1- Vola.ro
Locul 2 – momondo Facebook
Locul 3- KLM Romania
Locul 3- eSky Romania Facebook Page
Best Destination Facebook Fan Page
Locul 1- Go Visit Transylvania
Locul 2- Discover Bucovina
Locul 2- I Love Cluj
Locul 3- Zig Zag prin România
Best Travel Application
Locul 1- QUESTO
Locul 2- Călătorește pe #DrumulCetăților cu Bitdefender
Locul 2- momondo app
Locul 3- AMAZING ROMANIA
Locul 3- EXPLORE RO
Best Blogger Relations Program
Această categorie a premiat campaniile desfăşurate de agenţii, companii hoteliere și linii aeriene prin intermediul bloggerilor români.
Locul 1- Alba Iulia – campanie de marketing digital
Locul 2- Reportajele #SafeNomad by Bitdefender
Locul 3- #UnboxYourCity Instawalk
Locul 3- Calatorii de Grup by Eturia si Razvan Pascu
Special Projects
Locul 1 – VIP în orașul tău
Locul 2 – #DeltaExplorer
Locul 3 – Atlasul Romaniei frumoase de la fereastra noastra
Locul 3 – 321sport Running Tour
Best Corporate Travel Blog
Locul 1- momondo Inspirație
Locul 2- Blogul HotelGuru.ro
Locul 3- Travel Tailor Blog – un blog care te inspira
Locul 3- Blogul Eurolines
Most Popular Travel Blogger
La această categorie s-au înscris persoane active atât în mediul online, cât şi în mediul offline, care dețin un blog de călătorii şi au o vizibilitate foarte mare în mediul online. Câştigătorul a fost desemnat prin vot public.
Alina Cernea și Florin Bodin cu blogul Aventurescu.ro
Marketer of the year
Răzvan Pascu – Travel Communication România
eTravel Conference 2017 a venit cu soluții pentru hotelieri și agenții de turism sau touroperatori, reliefând de ce turismul românesc are nevoie de excelență în materie de servicii și ce trebuie să facă diferența într-o piață europeană, în care concurența serviciilor din turism este din ce în ce mai mare. Un eveniment la superlativ, organizat de Evensys, care nu doar că educă, ci te provoacă… indiferent că ești antreprenor, blogger, advertiser sau îți desfășori activitatea într-o agenție de turism sau hotel.
Felicitări tuturor câștigătorilor eTravel Awards 2017. 🙂